new way

۱۲ راهکار پیشنهادی شهدین در سال جدید تا زندگیتان را از نو بسازید

فرض کنید روزی از خواب بیدار می‌شوید و تصمیم می‌گیرید که از این حس خستگی و رنجوری روزمره دور شوید. همه چیز کافی‌ست. استرس، اضطراب، خشم، رنجش، مبارزه، درد، فقر، اشک و زاری، دل شکستگی و کلیه رفتار و روابط مخرب کافی‌ست. حال که تصمیم به تغییر گرفته‌اید از کجا باید آغاز کنید؟ در واقع روش‌های زیادی برای هیجان‌انگیز کردن زندگی و تغییر شیوه زندگی وجود دارد .در اینجا در آغاز سال جدید شهدین ۱۲ روش کمک‌کننده را به شما پیشنهاد می کند:

۱برای خودتان تعهد ایجاد کنید

زمانی که وقت خود را صرف بهبود زندگی خودتان می‌کنید از آن جهت که موضوعی جهت تمرکز و هدف بخشیدن به زندگی دارید کم‌تر وقت دارید که نگران باشید، قضاوت، انتقاد، ناله و یا شکایت کنید. نسبت به مبارزات و سختی‌های گذشته بخشنده باشید و به چالش‌های زندگی اجازه دهید تا به جای آن که کام زندگی‌تان را تلخ کنند فرصتی برای بهبود زندگی باشند.

از همین جا شروع کنید. به گذشته اجازه دهید که در گذشته باقی بماند و توجه خود را معطوف به درک آنچه در پیش رو دارید کنید.اجازه دهید تمام درام‌ها و تراژدی‌های بی معنی، روابط مسموم و ناراحت کننده و افکار منفی که مدام در طول شبانه روز با خود مرور می‌کنید دور شوند و بر روی خوبی‌ها تمرکز کنید. برای آن که در قلب خود جایگاهی برای عشق، شادی، صلح و آرامش بسازید و از فرصت‌ها و پتانسیل‌های زندگی بتوانید استفاده کنید نباید درنگ کرد از محدودیت‌های گذشته فاصله بگیرید. با خود بگویید: من متعهد می‌شوم که خود حقیقی خود بمانم و در برابر خواهش‌های افراد به خودم خیانت نکنم.در واقع کاری را خلاف میل باطنی و خارج از محدوده عقایدم از من خواسته شده است را انجام ندهم. من متعهد می‌شوم که هرگز در مسیر رؤیاها و اهدافم مقابل افکار و روابط مخرب و مسموم تسلیم نشوم. وقتی که شما به واقع تصمیم می‌گیرید و به خود قول می‌دهید که زندگی خود را بازسازی کنید هیچ چیز و هیچ کس جلودار شما نخواهد بود.

 ۲- ببخشید و اجازه دهید نفرت و گذشته‌ای که به شما لطمه می‌زند از شما فاصله بگیرد.

قلب خود را از عشق، بخشش و حس رهایی لبریز کنید. برای همه ما پیش آمده که گاه به جایی خیره می‌شویم و در حوادثی که در گذشته رخ داده‌اند غرق می‌شویم و به این می‌اندیشیم که استحقاق چنین بدرفتاری را نداشته‌ایم. با تفکر به بدرفتاری‌های گذشته اجازه می‌دهید لطمه وارده به ما استمرار یابد. ببخشید و رها کنید .درست زمانی که خشم و نفرت از قلب شما بیرون می‌رود جای آن را مهربانی، عشق و از همه مهم‌تر آرامش پر می‌کند. وقتی افکار منفی را از خود دور می‌کنید در واقع چمدان‌های اضافه خود را زمین گذاشته‌اید و ادامه راه با یک چمدان سبک به وضوح برای شما راحت‌تر و لذت بخش‌تر خواهد بود.

۳آن‌چه را که در رویاروی شما قرار می گیرد با خوش‌بینی بپذیرید

تمرکز خود را از بد به خوب تغییر دهید قاعدتا در پس هر شکست و ناکامی پیروزی انتظار ما را می کشد. قدردان هر چیزی باشید که زندگی در مسیر شما قرار می‌دهد چه خوب و چه بد. قدردانی موجب می‌شود که گذشته ما ارمغانی باشد که برای اکنون ما آرامش و برای آینده ما چشم انداز می‌سازد.

۴دستاوردهای خود را تجسم کنید و سرنوشت خود را بسازید

چند سال پیش زمانی که تصمیم گرفتم زندگی خود را دگرگون کنم این سوال را از خودم پرسیدم. شما هم این سوال را پاسخ دهید. اگر هیچ محدودیتی، هیچ باید و نبایدی وجود نداشت، چگونه زندگی می کردید؟

اجازه دهید در پاسخ به این سوال تصورات شما و خواب و خیال شما به کمک شما بیاید. هر چه قدرت تخیل شما غنی‌تر باشد بالطبع زندگی برای شما زیباتر خواهد بود. خود را در آن زندگی که دوست دارید تصور کنید. تجسم کنید که هر چه را که می ‌خواسته‌اید به دست آورده‌اید و در کنار افرادی هستید که دوست‌شان دارید. حسی که از تصور این داشته‌ها در شما ایجاد می‌شود، حس فوق‌العاده‌ای است، اجازه دهید این حس مثبت همیشه همراهتان باشد.

۵تخیل و رؤیا به تنهایی کافی نیست وارد عمل شوید

بر اساس خواست قلبی خود عمل کنید و آنچه را که لازم است برای رسیدن به خواسته‌هایتان انجام دهید. اگر نیاز است کتاب بخوانید، کتاب بخوانید. اگر باید با افرادی آشنا شوید و مهارت‌هایی را در این راه کسب کنید، اقدام کنید. می‌توانید شخصی را که پیشتر به آن دستاورد رسیده است را به عنوان مربی انتخاب کنید و با حرکت در مسیر صحیح به رویاهای خود نزدیکتر شوید. به هر گامی که بر می‌دارید اعتماد داشته باشید شکی نیست که این حرکت شرایط زندگی شمار را بهبود خواهد بخشید و شادی شما هر روز افزون خواهد شد.

«هرگز آرزویی به تو داده نشده، مگر آنکه توانایی به حقیقت درآوردن آن هم داده شده باشد. هر چند باید برای رسیدن به آن کار کنی

ریچارد باخ

۶یک گام

قرار نیست یک شبه زندگی شما متحول شود. برخورد با درگیری‌های گذشته و شرایط مخرب، بدرفتاری‌ها و روابط ناسالم نیاز به زمان دارد و قطعا آسان نخواهد بود. بازسازی را با یک شیب ملایم آغاز کنید و به یاد داشته باشید که زندگی کردن یک سفر است که در همه حال باید از آن لذت برد. تمرکز خود را بر روی گام کنونی خود نگهدارید و در نظر داشته باشید که یک سفر ۱۰۰۰ مایلی با یک قدم آغاز می‌شود.

۷باور و ایمان را در زندگی خود گسترش دهید

به خودتان، به مردمی که در زندگی شما هستند و به طور کل به زندگی باور و اعتماد داشته باشید. ترس‌های خود را رها کنید و اعتماد و باور عمیق را در زندگی خود بارور کنید .

۸شما اجازه دارید شکست بخورید

شکست و یا اشتباه کردن بخشی از مسیر زندگی ماست. از قدیم گفته‌اند دیکته نانوشته بی‌غلط است اما باور داشته باشید که ما از شکست‌ها و اشتباهات‌مان درس می‌گیریم، درس‌هایی که بیشترین استفاده را در ادامه مسیر انتخابی خود از آن‌ها خواهیم کرد.

۹با خودتان خوب باشید

به خودتان عشق بورزید و با خودتان مهربان باشید جهان پیرامون شما آینه رفتارهای شماست. از خودتان مراقبت کنید، مراقب بدن، قلب و روح خود باشید. ورزش کنید، به میزان مورد نیاز آب بنوشید و از غذاهای سالم و تازه تغذیه کنید. ذهن خود را پرورش دهید و بارور کنید. با خود و جهان اطراف خود مهربان باشید. روزی ۵ تا ۱۰ دقیقه را در سکوت سپری کنید این تمرین به شما کمک خواهد کرد تا احساس شادابی و طراوت خود را بازیابید. به تفریح و طبیعت‌گردی بروید. به ستارگان، گیاهان، ماه، خورشید و … نگاه کنید و معجزه زندگی را جشن بگیرید.

۱۰- بر اساس انتظارات دیگران زندگی نکنید

نحوه‌ای که بیشتر شما زندگی می‌کنید بر اساس چیزی است که دیگران از شما انتظار دارند یا به شما القا می‌کنند. شما مسیر زندگی خود را با الهام از آن‌چه والدین، دوستان، دشمنان، معلمان، دولتمردان و رسانه‌ها می‌خواهند انتخاب می‌کنید و اغلب خواسته‌های و نیازهای درونی خود را نادیده می‌گیرید. کم‌کم کنترل زندگی خود را از دست می‌دهید و تمام مدت مشغول خشنود کردن اطرافیان و پاسخ گویی به انتظارات آن‌ها هستید.

هرگز ارزش خود را از چیزی بیرون از خود درک نخواهید کرد. ارزش شما دقیقا چیزی ست که در درون شماست بدون تاثیرگذاری شرایط، مردم و اموال. هرگز اجازه ندهید که افراد شما را ارزش‌گذاری کنند. شما یک زندگی دارید و یکبار آن را زندگی می‌کنید آن یکبار هم اکنون است. اجازه ندهید نظرات افراد شما را از مسیر حقیقی شما منحرف کند.

۱۱به ذهن خود نظم و انضباط دهید تا در حال حاضر باقی بماند

یاد بگیرید که در اکنون زندگی کنید و قدردان باشید. از آنچه اکنون هستید و از دستاوردهایی که اکنون دارید خوشحال باشید. به ذهن خود اجازه ندهید که این شاد بودن را منوط به بدست آوردن موقعیت‌های آینده کند. زمانی که به آنچه اکنون هستید افتخار کنید بدبختی‌ها و سختی‌ها دور می‌شوند و جریان شادی به زندگی شما راه می‌یابد.

۱۲اطراف خود را پر از افراد با محبت و حامی کنید

روابط خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که اطراف‌تان با آدم‌های انرژی مثبت، شاد و حمایت کننده احاطه شده باشد. افرادی که در زمان‌های شکست و ناراحتی بتوانند به شما روحیه دهند و در واقع نوری باشند در تاریکی‌های زندگی. افرادی که خود حقیقی شما را می‌بینند و با آن‌ها از طی کردن مسیر زندگی لذت می‌برید.